Himpunan Solat Sunat APK

Version 1.0.1 - com.joamstudio.solatsunat
joamstudio,solatsunat,books,reference,himpunan,solat,sunat

APP Information

Download Version 1.0.1 (1)
Apk Size2.40 MB
App Developerjoam studio
Malware CheckUNKNOWN
Install on Android2.2.x and up
App Packagecom.joamstudio.solatsunat.apk
MD5a522be83d5dfe793e89cb456d856563f
Rate5

Download Himpunan Solat Sunat 1.0.1 APK

App Description

Himpunan Solat Sunat is joamstudio,solatsunat,books,reference,himpunan,solat,sunat, content rating is Everyone (PEGI-3). This app is rated 5 by 1 users who are using this app. To know more about the company/developer, visit joam studio website who developed it. com.joamstudio.solatsunat.apk apps can be downloaded and installed on Android 2.2.x and higher Android devices. The Latest Version of 1.0.1 Available for download. Download the app using your favorite browser and click Install to install the application. Please note that we provide both basic and pure APK files and faster download speeds than APK Mirror. This app APK has been downloaded 50+ times on store. You can also download com.joamstudio.solatsunat APK and run it with the popular Android Emulators.

Solat atau pun yang selalu di sebut sebagai sembahyang, adalah amalan yang disyariatkan kepada semua umat islam didunia ini. Solat terbahagi kepada dua iaitu solat wajib dan solat sunat. Solat adalah ibadat yang terdiri daripada perbuatan, diam dan ucapan. Terdapat empat pergerakan di dalam solat iaitu:

1) Berdiri

2) Rukuk

3) Sujud

4) Duduk

Setiap pergerakan itu ada diam yang disebut Tomakninah, dalam setiap perbuatan itu pula disertai dengan ucapan, iaitu bacaan ayat Al-Quran, takbir, tasbih, tahmid, tahlil, zikir dan juga doa. Semua pergerakan dan bacaan ini disusun dengan begitu kemas dan diambil secara lengkap daripada Al-Quran dan hadis Nabi Muhammad s.a.w. Al-Quran menunjukkan suruhan melakukan solat, manakala hadis menunjukan kepelbagaian solat dan cara melakukannya. Solat Nabi diajar sendiri oleh Malaikat Jibrail, seperti yang di terangkan oleh Hadis Bukhari. Nabi bersabda:

وَصَلُّوا كَمَا رَأَيْتُمُونِي أُصَلِّي

Ertinya : "Solatlah sebagaimana kamu melihat aku solat”

KELEBIHAN APLIKASI

- LENGKAP DENGAN RINGKASAN, HIKMAH DAN CARA

- TERJEMAHAN NIAT KE BAHASA MELAYU

- PERINGATAN (ALARM REMINDER)

- BOLEH DILETAKKAN KE PILIHAN UNTUK DIBACA KEMUDIAN

- RINGAN 

- FORMAT YANG MUDAH UNTUK DIFAHAMI

- KUMPULAN PILIHAN

- AKAN DIKEMASKINI DARI MASA KE SEMASA

- BOLEH DIKONGSIKAN MELALUI EMAIL, SMS, FACEBOOK, TWITTER, WHATSAPP, MEOW, WECHAT  DLL

 

App ChangeLog

App Screens

Himpunan Solat Sunat App Screen 1Himpunan Solat Sunat App Screen 2Himpunan Solat Sunat App Screen 3Himpunan Solat Sunat App Screen 4Himpunan Solat Sunat App Screen 5Himpunan Solat Sunat App Screen 6Himpunan Solat Sunat App Screen 7Himpunan Solat Sunat App Screen 8Himpunan Solat Sunat App Screen 9Himpunan Solat Sunat App Screen 10Himpunan Solat Sunat App Screen 11Himpunan Solat Sunat App Screen 12Himpunan Solat Sunat App Screen 13Himpunan Solat Sunat App Screen 14Himpunan Solat Sunat App Screen 15Himpunan Solat Sunat App Screen 16

Older Versions

More Android Apps to Consider

Google Play Reviews

  1. mArshAll-avatar

    mArshAll

    App yang sangat bagus untuk digunakan sebagai panduan dalam solat sunat. Lengkap dengan definisi, kelebihan, niat dan doa dalam setiap solat sunat.

  2. Zaimie Harun-avatar

    Zaimie Harun

    Assalam. Apps yg baik. Boleh lebih baik jika dilengkapkan dengan doa dan selawat yg biasa diamalkan dlm solat2 sunat. Contohnya doa solat dhuha, selawat dan doa utk solat tarawih dsb.

  3. Marcellasne Azhar-avatar

    Marcellasne Azhar

    Alhmdullillah lengkap segalanyaa . suka sangat dengn app yang nhe . keep it up :) terima kasih kerana bnyak membantuuu :)

  4. محمد ازلن شاه بن محمد حسن-avatar

    محمد ازلن شاه بن محمد حسن

    Ads yang berlambak dan ads yang tak senonoh menjadikan app ini sama macam app lain kat play store bukan di buat atas tujuan ikhlas dan beri ilmu pada semua sebaliknya sambil menyelam minum air.... Camni ke budaya orang melayu yang mengaku Islam?

  5. Faisal Elias-avatar

    Faisal Elias

    Akhirnya ada juga app solat sunat yg tak banjir dengan iklan (sesetengahnya iklan perempuan separa bog*l)

  6. eko budiwaluyo-avatar

    eko budiwaluyo

    Barakallah...semoga kebaikan selalu menyertai setiap langkah kita...aamiin..

  7. NR A-avatar

    NR A

    Bagus apps ni..sekarang baru bole buat solat sunat dengan yakin tanpa ragu2 betul ke tidak solat yg dibuat tu

  8. Shahrul Jailani-avatar

    Shahrul Jailani

    Adakah yg lengkap pemberitahuan Dari membaca surah al,fatihah contohnya sujud baca apa dan selebihnya

  9. Sony Xperia-avatar

    Sony Xperia

    Very helpful for muslim...now we can improve our ibadat juz with our fingers.....

  10. Aidiru Mohd-avatar

    Aidiru Mohd

    Cuma minta diperbetulkan pada bab solat Tahajjud di bahagian ringkasan . Terjemahan surah al Isra (17) ayat 76 yang ditulis dalam bahagian itu adalah terjemahan bagi surah al Isra (17) ayat 79 .